בספרו של הרב קוק "אורות התשובה" ושמדבר על ערך התשובה והדרכתה בחיי הפרט ובחיי בכלל. בפרק יז' - "ההתגלות הגדולה של התשובה בחיי ישראל ובתחייתו בארצו" פיסקה ג' כתוב כך:
"גם מתוך החול יגלה הקודש, וגם מתוך החופש הפרוץ יבוא העול האהוב. עבותות זהב ישתרגו ויעלו גם מתוך השירה החפשנית. ותשובה מזהירה תצא גם מתוך הספרות החיצונית".
הרב קוק בחזונו ראה למרחוק, דבריו הם כמעין נבואה של ממש. הרב קוק מדבר על שני דברים ונקודות בתשובת הדור.
א."גם מתוך החול יגלה הקודש, וגם מתוך החופש הפרוץ יבוא העול האהוב" - האדם עצמו.
ב."עבותות זהב ישתרגו ויעלו גם מתוך השירה החפשנית. ותשובה מזהירה תצא גם מתוך הספרות החיצונית" - הכלל.
היום, האדם הפשוט התל - אביבי מואס במעשיו ובריקנות של חייו, האדם מתוך כול זה פונה למקומות קדושה ותשובה ושם הוא חושב יותר - מה משמעות העולם והחיים בכלל - היום יש זרמים תת - קרקעיים חזקים מאוד של תשובה.
וכאשר האדם התל - אביבי משתנה, כך גם התרבות הישראלית - בעיקר המוזיקה הישראלית מחליפה פנים בצורה מדהימה. היום זמרים רבים דתיים וחילונים שרים ממקורות היהודים ומושפעים מהמקורות היהודים האלו, ושיריהם נשמעים בכול תחנות הרדיו וראיונותיהם מעטרים את כותרות העיתונים. התרבות חוזרים לבית סבא ואבא.
"גם מתוך החול יגלה הקודש, וגם מתוך החופש הפרוץ יבוא העול האהוב. עבותות זהב ישתרגו ויעלו גם מתוך השירה החפשנית. ותשובה מזהירה תצא גם מתוך הספרות החיצונית".
הרב קוק בחזונו ראה למרחוק, דבריו הם כמעין נבואה של ממש. הרב קוק מדבר על שני דברים ונקודות בתשובת הדור.
א."גם מתוך החול יגלה הקודש, וגם מתוך החופש הפרוץ יבוא העול האהוב" - האדם עצמו.
ב."עבותות זהב ישתרגו ויעלו גם מתוך השירה החפשנית. ותשובה מזהירה תצא גם מתוך הספרות החיצונית" - הכלל.
היום, האדם הפשוט התל - אביבי מואס במעשיו ובריקנות של חייו, האדם מתוך כול זה פונה למקומות קדושה ותשובה ושם הוא חושב יותר - מה משמעות העולם והחיים בכלל - היום יש זרמים תת - קרקעיים חזקים מאוד של תשובה.
וכאשר האדם התל - אביבי משתנה, כך גם התרבות הישראלית - בעיקר המוזיקה הישראלית מחליפה פנים בצורה מדהימה. היום זמרים רבים דתיים וחילונים שרים ממקורות היהודים ומושפעים מהמקורות היהודים האלו, ושיריהם נשמעים בכול תחנות הרדיו וראיונותיהם מעטרים את כותרות העיתונים. התרבות חוזרים לבית סבא ואבא.